مرکز ارتباطات مردمی معاونت انسانی مجلس شورای اسلامی پست بانک ایران سهام عدالت استانداری پرتال استان اصفهان هواشناسی بویین میاندشت هواشناسی نرم افزار پرتال مردم وزارت ارتباطات مرکز آمار ایران آوای انتظار پیشواز ایرانسل

انتقادات وپیشنهادات

 جــار (سر تيتر صفحات روزنامه ها)

پایگاه جامع تحلیلی خبری ارشاد

دفترپیشخوان دولت

این وبلاگ با مرورگر موزیلا بهتر دیده میشود

۳- واریز پیش پرداخت اولیه صدرا: شما باید مبلغی را که با توجه به خودرو جایگزین انتخاب، در پرینت شما درج شده است به حساب شرکت صدرا که شماره آن در همین برگه چاپ شده است، واریز نمایید و اصل فیش را به همان دفتری که در آن خودرو جایگزین خودرو را ثبت نام نموده اید، تحویل دهید. دفتر به صورت الکترونیکی این فیش را استعلام می کند و در صورت عدم وجود مشکل آن را در سامانه الکترونیکی ثبت ومبلغ آن فیش به پرونده شما اضافه می شود. اگر این مبلغ دقیقا برابر با مبلغ مندرج در پرینت(پیش پرداخت اولیه صدرا برای خودرو انتخابی) برابرباشد شما در سامانه به مرحله بعد منتقل می شوید. اما اگر حتی ۱ ریال کسری داشته باشد، می بایست میزان کسری را با مراجعه دوباره به بانک ملت، به حساب صدرا واریز نموده و فیش آن را به دفتر ثبت نام کننده خود تحویل دهید.

۴- ثبت نام خودرو فرسوده: بعد از مرحله ثبت فیش واریز پیش پرداخت اولیه، نوبت به ثبت خودرو فرسوده می رسد. شما در این مرحله باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

الف- کپی شناسنامه ب-کپی کارت ملی ج-مدارک خودروی فرسوده(شامل کارت خودرو و شناسنامه سبز و در صورتی که پلاک ملی نباشد برگ تسجیل) نیز مورد نیاز است در صورتی که خودرو فرسوده شما حائز شرایط اسقاط از نظر معاونت نوسازی ناوگان را داشته باشد،ثبت نام خودرو فرسوده شما انجام می شود وپرینتی به شما تحویل داده می شود که در آن شماره رهگیری نهایی و مشخصات کامل فردی و خودرو درج شده است. این برگه چاپی پس از انجام مراحل اسقاط و انجام مهر و امضاهای لازم،ارزش دار می شود و به عنوان گواهی اسقاط شما کاربرد دارد لذا در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

نکته مهم:تا قبل از دریافت پرینت با آرم معاونت نوسازی ناوگان و کد پیگیری نهایی که بعد از این مرحله انجام می شود،ثبت نام شما در سامانه قطعی نمی باشد و هیچگونه حقی را برای دارنده خودرو فرسوده مبنی بر اعطای تسهیلات ایجاد نمی کند.

۵- انتخاب شعبه بانک: در مرحله بعد شما می توانید از میان لیست شعب موجو د،نزدیک ترین شعبه را جهت دریافت تسهیلات انتخاب نمایید.

۶-تخصیص و انجام روند اسقاط: طی حداکثر یک هفته بعد از ثبت نام،تخصیص شما به صورت سیستمی از طرف معاونت نوسازی انجام می شود و شما به یکی از مراکز اسقاط نزدیک محل سکونت خود اختصاص داده می شوید. این موضوع توسط تماس تلفنی مرکز اسقاط مربوطه به شمااطلاع رسانی می شود تا خودروی خودرا در زمان اعلامی به مرکز اسقاط تحویل دهید.

۷- صدور پیش فاکتور و انجام مراحل بانک: بعد از یک هفته از زمان ثبت نام، شما می توانید به دفتر ثبت نامی خود مراجعه نمایید تا پیش فاکتور خودرو جایگزین خود را به همراه معرفی نامه بانک دریافت کنید. با به همراه داشتن مدارکی که در انتهای این برگه ذکر شده است و پیش فاکتور ومعرفی نامه، طی حداکثر ۳ روز به شعبه انتخابی خود مراجعه نمایید تا مراحل اعطای تسهیلات آغاز شود.

۸- تحویل گواهی اسقاط به دفتر: بعد از انجام مراحل اسقاط و به انتها رسیدن آن، شما باید به مرکز اسقاط مربوطه مراجعه نمایید تا گواهی اسقاط خود را دریافت کنید. این گواهی اسقاط را جهت انجام ادامه روند می بایست به دفتر ثبت نامی خود تحویل دهید.

۹- تحویل صدور حواله خودرو: در آخرین مرحله با شما تماس گرفته خواهد شد تا به دفتر ثبت نامی خود مراجعه کرده و حواله خودرو جایگزین را دریافت کنید. در این حواله محل تحویل خودرو درج شده است و شما با در دست داشتن این حواله و مدارک شناسایی می توانید خودرو خود رادریافت نمایید.

نکته بسیار مهم: کلیه کارهاي شما از طریق یک دفتر پیشخوان دولت باید پیگري شود. این دفتر در واقع همان دفتري خواهد بودکه شما خودرو جایگزین خود را در آن انتخاب نمودید. سامانه الکترونیکی اجازه انجام مراحل مختلف روند در دفاتر مختلف پیشخوان را نمی دهد. بنابراین سعی کنید دفتري را انتخاب نمایید که به محل سکونت یا کار شما نزدیک باشد.

مدارك مورد نیاز براي تشکیل پرونده در بانک موارد زیر می باشد :

مدارک عمومی

۱- اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه(ضامن و متقاضی)

۲- آخرین قبض تلفن محل سکونت متقاضی و ضامن

۳- افتتاح حساب در بانک ملت( نداشتن سابقه چک برگشتی و مطالبات معوق مستقیم و غیر مستقیم ضامن و متقاضی به سیستم بانکی الزامی است، این استعلام توسط شعب بانک ملت انجام می گیرد)و واریز مابه التفاوت قیمت خودرو و میزان وام با توجه به لیست محصولات

۴- سفته به میزان ۱۲۰ % اصل و فرع تسهیلات

مدارک ضامن

الف ضامن کارمند

۱- حکم کارگزینی ۲- آخرین فیش حقوقی ۳- گواهی اشتغال به کار به نام بانک ملت ۴- گواهی کسر از حقوق در صورتی متقاضی با یک ضامن پذیرفته می شود که ۵۱% خالص دریافتی با کسر اضافه دریافتهای موقت ضامن(مانند اضافه کاری حق ماموریت، پاداش و...)، معادل کل مبلغ قسط ماهیانه باشد، در غیر این صورت متقاضی می بایست ۲ ضامن با مدارک ذکر شده دربالا معرفی نماید به نحوی که ۵۱% مجموع خالص دریافتی دو ضامن با کسر اضافه دریافتهای موقت، معادل کل مبلغ اقساط ماهیانه باشد.

ب ضامن کاسب

۱- اصل و تصویر جواز کسب معتبر ۲- برگه اطلاعات اعتباری( این برگه توسط کارشناس شعبه و با هزینه فرد متقاضی در محل کارضامن کاسب تکمیل می گردد.)بانک پس از تایید مدارک و ضامن متقاضی ، مبلغ وام را به حساب شرکت صدرا واریز میکند.

شرکت صدرا با توجه به خودروی انتخابی متقاضی و زمان تحویل شرکت سازنده خودرو، حداقل ۱۵ روز و حداکثر ۳۱روز پس از تایید وام از سوی بانک عامل ملت ، خودرو را تحویل مشتری می دهد.تحویل خودرو مشروط به کامل بودن وجه واریزی با توجه به قیمت روز خودرو و همچنین ارائه گواهی اسقاط به دفتر مرکزی صدرا می باشد. در صورت کسری واریزی، مبلغ آن به اطلاع متقاضی رسیده و متقاضی می بایست فیش واریزی را به دفتر پیشخوان تحویل دهد.

شرایط انصراف:

۱-تا زمانی که متقاضی خودروی خود را تحویل مراکز اسقاط نداده ، در صورت انصراف از خرید خودر بامراجعه به دفاتر پیشخوان برگه انصراف را تکمیل می نماید تا وجه واریزی پس از کسر بیمه اعتباری و هزینه تشکیل پرونده و پس از طی ۲ هفته به حساب وی واریزگردد.(مبالغ بیمه اعتباری و هزینه تشکیل پرونده مربوط به هر خودرو در لیست محصولات مشخص شده است)

۲- در صورتی که متقاضی خودروی خود را تحویل مراکز اسقاط داده باشد، برای انصراف می بایست به دفتر مهاب مراجعه نماید.بدیهی است در این صورت تا زمان گرفتن گواهی اسقاط امکان انصراف وجود ندارد.

۳- در صورت تایید تسهیلات و واریز وام توسط بانک، متقاضی حق انصراف ندارد.

* جدیدترین لیست خودروهای جایگزین

چاپ این صفحه

:: برچسب‌ها: تعویض خودروهای فرسوده
ثبت شده توسط دفتر پیشخوان دولت
در تاریخ جمعه چهاردهم بهمن 1390


 
تاریخ روز


Winamp JetAudio Google Chrome Firefox Yahoo Messenger IDM WinRAR KMPlayer K-Lite Codec Adobe Reader